torsdag, oktober 20

Senaste mateventen;

Igår lagade sambon mat. Vegetariskt. Jag upprepar; VEGETARISKT.

Idag var jag iväg på sopplunch i ett församlingshem. Det serverades grynkorv... Och efterrätt, en skål med såndär cocktailfrukt-mix, med de där alldeles för röda körsbären i... Sen togs microfonen fram, den i ena handen och psalmboken i andra. Undrar här varför jag gått ur svenska kyrkan för jag har varit i deras kvarter mycket deg senaste... Nåväl, högläsning ur "varför växer gräset?" (sagostund för barn- check) och sen skulle vi knäppa händer och be en bön. I don't do bön. Så mitt barn behövde dricka lite just då... Smooth manöver. Sen var det slut. Bidde tyvärr ingen sångstund men det löste jag och syrran i bilen sen då barnen skrek om varandra.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: