onsdag, februari 11



Idag kunde jag nästan dött...
Kör min bil, Asta, i godan ro, precis varit och handlat. Skall byta växel och då säger det PANG! Kopplingen fungerar inte, pedalen är helt slapp och bara hänger i golvet!!! Panik?!?!?!
En bil kommer och kör på mig bakifrån i hög fart och puttar ut mig i motsatta körfältet och vi får möte...
Eller inte... ovanstående scenario hade kunnats utspelats om jag kört på en stor väg, men nu var det ju så att jag BARA körde ut från blomsteraffärens parkering och bilen rullade fint mot trottoarkanten... Sen stannade bilen- självmant.
Men jag hade faktiskt kunnat haft en nära döden upplevelse och faktiskt överlevt och nu vara åhh så tacksam och uppskatta allt 1000 ggr mer. Men det är jag inte. För jag var inte ens nära att krocka, ännu mindre dö, det var bara kopplingsvajern som gått av.
Livet är inte roligare än en riktigt dålig actionrulle...

1 kommentar:

Sofia sa...

Tur att det inte blev en actionfilm.
Men det blidde ett skojjigt blogginlägg av'et i alla fall. Det är bra.
Kram.