söndag, januari 18

Inte värst mycket koll på saker & ting

Idag tog jag en 2,5 kilometers promenad i "spåret"... Ogillar dock skyltarna som säger typ "lösa hundar får ej vistas i spåret". Fasen Monkey tycker det är apmycket roligare att vara lös...

Igår träffade Monkey en vän hos syrran- en brun labbtik vid namn Tindra. Den hunden hade ett luktsinne som hette duga. Hon hitta levergodis på ställen jag ej visste hade...
Mest spännande tyckte dock Monkey att Tindras lillhusse Didde var- en ett årig liten grabb som traska runt med Monkey efter som någon form av svans. Allt var fröjd till att Monkey bestämde sig att Didde behövde domineras (i valpformat) & började jucka på denne lille man. Oops.

Jag råkade självklart spilla lite rödvin på syrrans beiga ryamatta också, så nu har vi åstadkommit- hundspya, hundkiss & lite dogpop samt rödvin på denna. Men det är väl lika bra & skita ner så mycket man kan om man ska betala en kemtvätt...?
Fick dock fram sprayflaska med Ajax och fick bort rödvinet så det var ju bra. Vänder bort ryggen i ett par sekunder, när jag tittar tillbaka står Didde med Ajax flaskan i munnen- oj shit. Ger han ett glas som står på bordet för att skölja munnen- givetvis utan att tänka på vad det kunde varit i... I efterhand kan jag säga att det var någon form av cider.

Upptäckte även att jag någon gång under de senaste dagarna tappat min brosch på jackan- typ lika stor som två femmor med två ugglor på. Så jag har lyckats på mindre än en vecka att tappa ett örhänge & nu även broschen... Behöver skiten limmas fast på mig för att jag inte ska tappa saker?!?! Funderar på att utlösa en hittelön på grejjerna...

Inga kommentarer: