måndag, januari 26

Varför åka raka spåret hem när man kan välja en annan väg?



Tycker var person bör spendera minst en lördag i Jönköping. Finns sjukt mycket bra 2nd hand butiker där. Hittade en stört snygg byrå i en affär men den var visst inte till salu.
Lade "ett bud" på den, erbjöd 1000 kr och att jag skulle köpa ALLT som var i denna byrån... Typ fyra lådor knappar, fingerkrok, dragkedjor och lite mönster bland annant... Men den var fortfarande inte till salu. Erbjöd då, tips från en vän, att åka till IKEA, köpa en ANNAN byrå och bara byta ut mot den de hade- men den var, trots det brilljant förslaget, fortfarande inte till salu. Butiksbiträdet blev dock imponerad av min ihärdigt men sa vänligt men bestämt- den är EJ till salu. (Och jag fortsatte att läsa hennes tankar; ... var vänlig gå nu!!!)
Så mycket för välgörenhetsaffärer- de gick precis miste om 1000 kr + en IKEA byrå....
For the record, på vägen hem valde jag och Linn att inte ta raka spåret hem... ca. 110 minuter senare eller så, valde vi att åter anlända till Lidköping. Hell yeah, Stenstorp verkar grymt!!!

Köpte "the world best dog toy" till Monkey som en lite present för att han är typ världens grymmast hund... Dröjde dock bara tre minuter innan han listat ut hur godiset kommer ut, med andra ord hur den fungerade, så nu ligger den bara och skräpar. wtf säger jag...
Men han har börjat fatta Pang! (ligg död) och high five.
Allt går att uppnå med lite mutor, allt utom ägandet av en brutal byrå.

Inga kommentarer: