fredag, april 17

Varför köpa spriten när det ligger utspritt runt omkring stan?

Några nätta små 18-åringar stryker längs med ett staket, likt Monkey gjort precis, under sista promenaden...
När jag passerar får jag följande genom fnissande, skrik och frågvist;

DE: "Alltså du får inte ta våran sprit nu alltså?!?!!?"
JAG:
Öhhh...?
DE: Asså, vi har gömt våra sprit här...
JAG: Jaha ja... Ja vi får väl se...
DE: Din buuuuuuuse!! fniss fniss fniss!!!!

Viisst, jag är en sååååån buuuuuse! Ehh...
Traskar sen vidare hem, jag menar, jag har ju bara haft åldern inne att gå på systembolaget ett par år så hey, varför inte leva farligt och sno någon annans sprit, som dessa gömt bredvid och under ett husstaket 50 meter från utestället, förlåt, stadens bowlinghall.

1 kommentar:

Linn sa...

Mäh. Kommerunte ihåg hur eftertraktad spriten var på den tiden? Och hur noga man gömde den för sina päron?

Jag hade mina gömmor under den stora granen på vår tomt, i grannens buskar, i tvättstugan inuti en gammal centrifug, i en låda i en annan låda i garderoben. Ja listan är oändlig.