torsdag, mars 12

2000talets hund- Den moderna hunden


Monkey blir bortskämd med en meze tallrik.

Att ha hund idag innebär inte bara, som det gjort de tidigare 50 åren, att ta ut denne på promenad, ge mat, busa lite och klippa klor...
Nej nu lever vi på 2000talet!!
Såklart så utvecklar ju hunden också behov utefter samhällets utveckling... Eller?!?!
Kläder är ett måste, inte bara för små råttor som chiuauer för att stå emot regn och kyla under kalla höstkvällar och vinterdagar. Nej, vi pratar kollektioner: höst/vinter, vår/sommar, t-shirts och klänningar... Allt detta finns givetvis även till fler raser som kan tänkas behöva, de av större storlek, så som st bernards och grand danois...

Men för våra fyrbenta kompisar är detta långt ifrån allt, nu ska här också borstas tänder. Rejäla tandborstar speciellt utvecklade för hundar och gärna med en leverpastej-tandkräm till.
Oh yeah baby bring it on, bring it on!!

And mommy brings it on!!!
Tandborste är nu inköpt, och givetvis finns det ju både ett och två, kanske även tre plagg för lille Monkey att variera mellan i garderoben.
Livet blir ju så mycket roligare av onödigheter och annat överflöd..!



3 kommentarer:

Linn sa...

Alltså, jag likes the dog and everything, men Emma seriöst. Meze? Tandborste?! KLÄDER ffs.

Nu slår jag näven i bordet. Nu är det nog! begrips?

we are the monkeys sa...

Har dissat tandborste länge men tiderna ändras- jag ska vinna i Larv.

Daniel sa...

Då ska jag köpa klänningar åt mina 4 valpar!